لینکهای مهم بازارهای مالی و بورس ایران

 

Tsetmc.com

سایت مدیریت فناوری بورس را می‌توان مجموعه کاملی از اطلاعات دانست، حتی اطلاعیه‌ها و گزارشات سایت کدال نیز در این سایت نمایش داده می‌شود.
“شرکت مدیریت فناوری بورس تهران به عنوان یکی از شرکت‌های مجموعه‌ی سازمان بورس و اوراق بهادار برای ارایه‌ی خدمات به چرخه‌ی کامل معاملات الکترونیکی ابزارهای مالی به ارکان بازار سرمایه فعالیت می‌کند.

 

Fipiran.com

“واحد پردازش اطلاعات مالی ایران، به عنوان یکی از واحدهای شرکت مدیریت فناوری بورس تهران (سهامی خاص) در راستای کمک به توسعه و گسترش بازار سرمایه کشور و با بهره گیری از دانش و تخصص روز، انبار داده (Data Warehouse) گسترده‌ای به منظور گردآوری و پردازش داده‌های اثرگذار بر تصمیم سرمایه گذاران ایجاد نموده است.
در این کار تلاش شده با کمک دست‌اندرکاران و ذی‌نفعان بازارهای مالی ایران، داده‌های متنوع از دیدگاه‌های گوناگون گردآوری شده و پس از پردازش به صورت های مختلف در اختیار علاقمندان قرار گیرد. هدف واحد پردازش اطلاعات مالی ایران، ارائه داده‌ها و اطلاعات پردازش شده بازارهای مالی ایران در سطوح مختلف و برای کاربرد گروه‌های مختلف کاربران است.”

 

Codal.ir

سامانه یکپارچه گردآوری، نظارت و انتشار الکترونیکی اطلاعات به نشانی WWW.CODAL.IR به منظور مکانیزه کردن جمع‌آوری، بررسی و انتشار اطلاعات مالی شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان و سایر اشخاصی که طبق قانون بازار اوراق بهادار ملزم به گزارش اطلاعات خود هستند، طراحی شده است.

 

Seo.ir

این سایت رسمی سازمان بورس است. بخشی از این سایت که برای تحلیل و بررسی بازار کاربرد دارد، اطلاعات و آمارهاست که از آن طریق گزارش‌های آماری سالانه و ماهانه بورس و شرکت‌ها را می‌توانید در بازه زمانی دلخواه دریافت کنید. این گزارشات به شکل فایل pdf قابل دانلود هستند و با جزییات زیاد ارائه می‌شوند.
نمونه این گزارش، گزارش آماری سال ۹۴ بورس است. این گزارش آمار جامعی از عملکرد سال ۹۴ بورس را در بردارد و امکان مقایسه این آمار با آمار مشابه سال گذشته را فراهم می‌آورد. آمار این گزارش در دو سطح کل بورس و صنایع آن گردآوری شده است و مواردی همچون شاخص‌ها، ارزش معاملات، تعداد سهام معامله شده، تعداد شرکت‌های پذیرفته شده و غیره را شامل می‌شود.

 

Sena.ir

در پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سِنا) اخبار بورس اوراق بهادار، بورس کالا، فرابورس، بورس انرژی، بازارهای بین‌المللی، شرکت‌ها، مجامع و کارگزاران را می‌توانید دنبال کنید. این سایت از سایت‌های رسمی تحت نظارت سازمان بورس است بنابراین اخبار موثقی در آن ارسال می‌شود.
این سایت اپلیکیشن اندروید را نیز داراست که پیگیری اخبار روی موبایل را ساده‌تر می‌سازد.

 

tse.ir